Εναλλαγή καυσίμων με… ένα κουμπί!

Διακόπτης αλλαγής σε LPG
Διακόπτης αλλαγής σε LPG

Το υγραέριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο από βενζινοκίνητα οχήματα με την τοποθέτηση μιας σειράς συσκευών και εξαρτημάτων (κιτ LPG).

Πρόκειται, ουσιαστικά, για ένα δεύτερο σύστημα τρο­φο­δο­σί­ας, που περιλαμβάνει την κατασκευασμένη από ειδικό χά­λυ­βα πάχους του­λά­χι­στον 3,5 mm δεξαμενή, τις σωληνώσεις τρο­φο­δο­σί­ας, τα μπεκ που ψ­εκά­ζουν το υγραέριο στους κυλίνδρους, τον «πνεύμονα», βα­λβί­δες ασφα­λεί­ας (που κόβουν την παροχή σε περίπτωση διαρροής) και μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου της λειτουργίας του συστήματος.

Τα ρεζερβουάρ LPG έχουν χωρητικότητα που ξεκινά από 40 και μπορεί να φτάσει και τα 200 λίτρα. Η επιλογή είναι θέμα του πελάτη, αλλά εξαρτάται και από τον διαθέσιμο στο αυτοκίνητο χώρο. Ο ανεφοδιασμός με υγραέριο δεν διαρκεί περισσότερο από τον ανεφοδιασμό με βενζίνη.

Ο οδηγός μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιλέξει αν θέλει να κινηθεί με βενζίνη ή υγραέριο με το πάτημα ενός κουμπιού στο ταμπλό. Σε περίπτωση που ένα από τα δύο καύσιμα τελειώσει, το πέρασμα από το ένα στο άλλο γίνεται αυτόματα.

Η δυνατότητα αυτή προσφέρει και αυξημένη αυτονομία, αφού ένα μέσο αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί με βενζίνη για τουλάχιστον 400 χλμ. και στη συνέχεια για άλλα τόσα καίγοντας υγραέριο. Κατά τη λειτουργία με υγραέριο δεν υπάρχει καμια μείωση στην απόδοση του κινητήρα αντίθετος σε κάποια οχήματα ύπαρχει αισθητή αύξηση καθώς το υγραερίου έχει περισσότερα οκτάνια από την βενζίνη.

Σημειώστε ότι η κατανάλωση (σε λίτρα ανά 100 χλμ.) κατά τη λειτουργία με υγραέριο είναι ακριβώς ίδια με αυτήν της βενζίνης, το κέρδος όμως είναι στην διαφορα τιμής που έχει το υγραέριο με τη βενζίνη.